AnTuTu

Xiaomi obsadilo celé pódium v rebríčku najvýkonnejších smartfónov AnTuTu Zanechajte komentár

AnTuTu, populárna firma hodnotiaca výkonnosť smartfónov, odhalila svoj zoznam najlepších smartfónov pre apríl 2019. V rebríčku získali prvé tri priečky smartfóny od čínskeho giganta Xiaomi.

Graf reflektuje údaje zozbierané od 1. apríla do 30. apríla 2019. Rebríček hodnotiaci výkon smartfónov zobrazuje priemerné skóre, nie najvyššie dosiahnuté. Prvé dve miesta obsadila transparentná edícia Xiaomi Mi 9 a Xiaomi Mi 9 s priemerným hodnotením 373 715 a 373 511. Na treťom mieste je ďalší smartfón od Xiaomi, Black Shark, s priemerným hodnotením 371 837.

AnTuTu
zdroj: antutu.com
Poradie Názov zariadenia Skóre
1. Xiaomi Mi 9 Transparent edícia 373 715
2. Xiaomi Mi 9 373 511
3. Xiaomi Black Shark 2 371 837
4. Meizu 16s 370 306
5. vivo IQOO Monster 363 360
6. Samsung Galaxy S10+ 359 936
7. Samsung Galaxy S10 358 726
8. vivo IQOO štandardná edícia 354 138
9. Nubia Red Magic Mars 310 612
10. Huawei Honor V20 306 289

AnTuTu si myslí, že skóre dosiahnuté druhou polovicou (350-tisíc a menej) sú oveľa nižšie, než tie, ktoré využívajú procesor Snapdragon 855, a že hodnoty súvisia viac s výdržou, než s výkonom.

Môžeme vidieť, že rebríčku dominuje práve Xiaomi, hoci sa to môže čoskoro zmeniť. V júni príde na trh viacero nových smartfónov, ktoré budú poháňané procesorom Qualcomm Snapdragon 855. Pôjde o zariadenia ako ZTE Axon 10 Pro, Nubia Red Magic 3 a OPPO Reno 10x Zoom. Všetky majú ambície na to, aby zamiešali s poradím. Uvidíme teda, či si Xiaomi udrží svoje postavenie aj naďalej.

Čo je to AnTuTu hodnotenie?

AnTuTu je v súčasnosti jeden z najznámejších benchmarkov pre Android zariadenia. Testuje niekoľko vlastností zariadenia, na základe ktorých im prideľuje celkové skóre.

Celkové skóre

Ako všetky benchmark aplikácie, AnTuTu udeľuje zariadeniu celkové numerické skóre, ako aj individuálne skóre pre každý test, ktorý vykoná. Celkové skóre je vytvorené spočítaním jednotlivých výsledkov spolu.

Toto skóre samo o sebe neznamená príliš veľa, je iba užitočné pri porovnávaní rôznych zariadení. Napr. ak má zariadenie skóre 1000, ďalšie zariadenie so skóre 2000, tak je dvakrát také rýchle. Individuálne testy môžu byť použité na porovnanie relatívneho výkonu medzi rôznymi časťami zariadení, napr. na zistenie, o koľko je jeden smartfón rýchlejší ako druhý.

UX

Je dôvod, prečo je skóre používateľskej skúsenosti (UX) v zozname prvé. Predstavuje celkové skóre, ktoré reprezentuje, aká bude „používateľská skúsenosť“ v realite. Ide o číslo, na ktoré sa môžete pozrieť a zistiť, aký je celkový výkon bez toho, aby ste sa hrabali detailnejšie v benchmarkoch alebo sa spoliehali na celkové skóre.

UX je rozdelené na dve časti – multitask a exekúcia (runtime). Multitask skóre vyjadruje, ako dobre vie zariadenie robiť viacero vecí naraz, takže multi-jadrové CPU tu pomôže. Skóre exekúcie predstavuje, ako dobre Android Dalvik spúšťa aplikácie.

RAM

Zariadenie využíva operačnú pamäť (RAM) ako pracujúcu pamäť, zatiaľ čo flash úložisko alebo interná SD karta sa dá použiť na dlhodobé úložisko. Čím rýchlejšie vie zariadenie písať na a čítať dáta z RAM, tým rýchlejšie je. Vaša RAM je konštantne používaná, bez ohľadu na to, čo robíte.

AnTuTu rozdeľuje skóre RAM na „RAM operáciu“ a „RAM rýchlosť“. Rozdiel medzi oboma nie je kompletne jasný, AnTuTu totiž nemá žiadnu dokumentáciu, ktorá by vysvetľovala, čo jednotlivé časti znamenajú. Očakávame však, že vyjadrujú rýchlosť písania a rýchlosť čítania. Celkové skóre indikuje, ako rýchlo vaša RAM funguje.

CPU

Vaša centrálna spracovacia jednotka (CPU) ovplyvňuje čísla najviac. Rýchlejšie CPU dokáže spustiť aplikácie rýchlejšie, takže všetko na vašom zariadení sa aj zdá byť rýchlejšie. Samozrejme, akonáhle sa dostanete po určitý bod, rýchlejšie CPU výkon príliš neovplyvní.

Keď ide o počítače a laptopy, väčšina ľudí si nevšimne, či má počítač rýchlejšie CPU, pretože je dostatočne rýchle. Pomaly sa dostávame do toho istého bodu aj pri Androide. Rýchlejšie CPU však stále môže pomôcť rozbehnúť niektoré aplikácie, ako sú napr. najprepracovanejšie hry.

GPU

Grafická spracovacia jednotka (GPU) má na starosti akcelerovanú grafiku. Keď napr. hráte hru, vaše GPU sa spustí a renderuje 3D grafiku alebo akceleruje 2D grafiku. Množstvo animácii používateľského rozhrania a ďalšie prechody môžu taktiež použiť GPU. Je optimalizované pre rôzne časti grafických operácií. CPU by ich spracovalo, no je určené na všeobecné použitie a vyžadovalo by si viac času a batérie.

Benchmark je rozdelený do dvoch častí – 2D grafika a 3D grafika. 2D grafika sa využíva pri hraní niečoho ako je klasická hra Angry Birds, zatiaľ čo 3D grafika sa využíva keď hráte hru ako Fortnite, ktorá si vyžaduje renderovanie plnej 3D scény.

IO

Input/output skóre reflektuje rýchlosť vášho interného úložiska, ako je flash pamäť alebo interná SD karta. Ide o miesto, kde sa vaše aplikácie, nastavenia, súbory a všetko iné na vašom zariadení ukladá v dlhodobom čase. Vaše zariadenie pravidelne nahráva dáta a ukladá dáta na interné úložisko. Rýchlejšie interné úložisko znamená, že aplikácie sa nahrajú rýchlejšie, súbory uložia rýchlejšie a uvidíte menej zaseknutí, keď vaša aplikácia ukladá alebo nahráva dáta v pozadí.

AnTuTu zobrazuje benchmark skóre pre úložisko a databázu. Úložisko reprezentuje rýchlosť inputu/outputu na interné úložisko zariadenia. Databáza reprezentuje rýchlosti pri čítaní z, a písaní do databázy. Toto prispieva viac overhead, takže je operácia pomalšia.

Benchmark nie je všetko

Benchmarky nie sú perfektné a nereflektujú použitie v reálnom svete. Niektorí výrobcovia môžu optimalizovať svoje zariadenie, aby mali lepší výkon v niektorých benchmark aplikáciách. Efektívne tak podvedú benchmarky a vytvoria dojem, že ich smartfóny sú rýchlejšie, než sa zdajú. Napr. smartfón môže vykonať benchmark test bez spomalenia CPU ako pri normálnom použití. Benchmark by nereprezentoval reálne použitie, no zdal by sa rýchlejší. Benchmarky ako AnTuTu merajú skutočný výkon, no treba ich aj brať z nadhľadom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

five × two =