Kugoo Slovensko

Kugoo M4 Pro recenzia Zanechajte komentár

Cenovo dostupná elektrická kolobežka, ktorá je prekvapivo dobrá – má veľký dojazd a zároveň dostatočný výkon a rýchlosť.

Po preskúmaní už niekoľkých kolobežiek Kugoo – vieme, čo môžeme očakávať z hľadiska kvality, konštrukcie a výkonu. Kugoo je spoločnosť vyrábajúca lacné kolobežky – vyrába skvelé kolobežky, ktoré sú rovnako cenovo dostupné – teda prístupné širšiemu publiku.

Pri lacných kolobežkách zvyčajne panuje pocit blížiacej sa skazy, keď sa už na začiatku začnú kaziť kúsky, ale pri kolobežke Kugoo Kirin M4 Pro sme zatiaľ naozaj prekvapení kvalitou vyhotovenia.

Kugoo Kirin M4 Pro

Kugoo M4 pro je z hľadiska výkonu stredná trieda od spoločnosti Kugoo – prekonáva také modely ako Kugoo G2 Pro a Kugoo M5 Pro. Kirin M4 Pro má jeden motor v zadnom náboji s trvalým výkonom 500 W.

Väčšina 500-wattových kolobežiek spravidla dosahuje maximálnu rýchlosť okolo 20 km/h (niektoré ju prekračujú, ale väčšina okolo 20 km/h) – Kirin M4 Pro však pohodlne zvládne 25 km/h a pri zjazde z kopca by ste teoreticky mohli dosiahnuť až 28 – 30 km/h.

Hmotnosť a ďalšie faktory ovplyvnia maximálnu rýchlosť, ale o tom neskôr.

Špecifikácie modelu Kugoo M4 Pro

MotorJeden zadný 500-wattový nábojový motor BLDC
Batéria52 V 16ah 18650 – generické čínske články
Čas nabíjania6-8 hodín – podporovaná len jedna rýchlosť nabíjania
Dojazd na jedno nabitie30-40 km v priemere, 45-65 km dosiahnuteľných pri ekologickej jazde
Maximálna rýchlosťmaximálna rýchlosť 28 km/h – Všeobecná maximálna rýchlosť 25 km/h (rovný povrch)
Dojazd pri stúpaní20 % špičkový, 10 % všeobecný
Brzdový systémPredné a zadné lanom poháňané kotúčové brzdy
OsvetleniePredný LED svetlomet (vysoký výkon), spodné RGB osvetlenie, zadné svetlá a indikátory
KlaksónZabudovaný klaksón
Maximálne zaťaženie150 kg
Hmotnosť kolobežky22 kg
Materiál výrobkuŠtandardný oceľový rám
Sklopné riadidláŠtandardný oceľový rám
Sklopná rúrka riadeniaŠtandardný oceľový rám
OdpruženieŠtandardné odpruženie vidlice, zadné odpruženie typu Pushrod
Veľkosť (D x Š x V, cm)Rozmer v zloženom stave: 114 x 39 x 60 cm
Rozmer v rozloženom stave: 119 x 112 x 60 cm
Odolnosť voči vodeIPX4

Kirin M4 Pro Plusy

tickicon Nízka hmotnosť vzhľadom na rozmery a funkcie – 22,6 kg

tickicon Dostatočne výkonný pre väčšinu jazdcov do 100 kg

tickicon Prekvapivo dobre skonštruovaný vzhľadom k cene

tickicon 10″ protišmykové pneumatiky

tickicon Výnimočný dojazd

tickicon Nabitý funkciami

tickicon Veľmi lacný

tickicon 3 rôzne jazdné režimy, elektrické a manuálne brzdenie, tachometer a svetlá

Kirin M4 Pro Nevýhody

red Nastaviteľná objímka predstavca nie je dostatočne pevná

red Nemôžete vypnúť blikajúce svetlá RGB

red Zaisťovacie skrutky riadidiel sa môžu ľahko uvoľniť

red Lacno vyzerajúce odpruženie a skrutky

Kirin M4 Pro Zhrnutie

Model Kugoo Kirin M4 Pro má kvalitné balenie, bola v pomerne dobrom stave. Hovoríme to preto, lebo niekedy môžu byť kolobežky doručené s obrovskými prierazmi a preliačinami v krabici, čo vedie k poškodeniu kolobežky – M4 však dorazila a vo vnútri krabice bola nedotknutá.

Bola dobre zabalená – všetko tam bolo a nič nechýbalo – dokonca prišla s malou sadou náradia na montáž. Zostavenie zabralo niekoľko minút a vyžadovalo si len usporiadanie a dotiahnutie prevodovky na riadidlách – všetko ostatné bolo v poriadku.

Prišiel so 3/4 nabitou batériou, čo je skvelé – znamená to, že batéria bude pravdepodobne zdravá (prijímať kolobežky s plne nabitou alebo vybitou batériou nie je ideálne).

Prvá vec, ktorá nás zarazila, bolo to, ako pekne vyzerá na lacnú kolobežku – červené kovové komponenty s andodizovaným povrchom sú príjemným prvkom, doska je pekná (nemá tvar krabice) a všetko bolo na lacnú kolobežku veľmi dobre usporiadané.

Po vybalení z krabice – žiadne problémy!

kugoo kirin m4 pro scooterguide

Prehľad výkonu

Kirin M4 Pro je 500-wattová kolobežka s jedným pohonom (zadný motor). Nečakajte teda, že budete lietať po cestičkách alebo po zelených chodníkoch – žiadna kolobežka tejto kategórie nebude príliš výkonná, ale vo veľkom si Kirin M4 Pro vedie veľmi dobre. Pamätajte – jedna 500-wattová kolobežka môže byť rýchlejšia ako iná – záleží na hmotnosti kolobežky, účinnosti motora, batérie a ovládačov. Kugoo Kirin M4 Pro je rozhodne dobrým súperom s jednou z najvyšších koncových rýchlostí pre kolobežku v tejto výkonovej kategórii.

Kirin M4 Pro má dostatok odvahy na to, aby sa dostala do stúpania so sklonom 20 % – hoci sa hneď spomalí, najmä pre ťažších jazdcov. Zdá sa, že optimálna koncová hmotnosť jazdca je 70 kg alebo menej, 100 kg plus ovplyvní to, ako M4 stúpa do kopcov.

Zrýchlenie je plynulé a stabilné, kolesá sa tu netočia. Udrží si zrýchlenie až do rýchlosti približne 18 km/h, potom sa zrýchlenie spomalí až na 25 km/h.

Je schopný pohodlne nepretržite sedieť pri rýchlosti 25 km/h bez toho, aby sa motor alebo regulátory príliš zahrievali.

V teréne si Kirin M4 Pro počínal naozaj dobre, kombinácia odpruženia a pneumatík znamenala, že si hravo poradil s kamenistými / stratenými štrkovými cestami a niektorými blatistými chodníkmi.

Rýchlosť a zrýchlenie

Kirin M4 Pro ponúka plynulé a stabilné zrýchlenie až do maximálnej rýchlosti 25 km/h. Na svahu je možné z kolobežky dostať ďalšie 2 – 3 km/h – hoci či sa to spätne premietne do regulátora – nevieme. Je na vyššej hranici rýchlosti/zrýchlenia pre 500-wattové kolobežky, takže nebudete zaostávať za ostatnými kolobežkami v rovnakej výkonovej triede.

20211015 093816

Maximálna rýchlosť

Kirin M4 Pro má maximálnu rýchlosť 25 km/h – hoci technicky je schopný dosiahnuť rýchlosť 28 km/h. Niektorí ľudia tvrdia, že rýchlosť je viac ako 30 km/h, ale model, ktorý sme dostali, nedokázal na svahu vyvinúť viac ako 28 km/h (čo je stále viac ako dosť vzhľadom na to, že kolobežky vo výkonovej triede 350 W zvyčajne dosahujú maximálnu rýchlosť 15 – 18 km/h).

Stúpanie do kopca

Kirin M4 Pro je pomerne schopný pri stúpaní do kopca, hoci ako jednomotorový bude mať problémy pri stúpaní do strmých kopcov, pre ťažších jazdcov môže mať dokonca problém pokračovať v stúpaní pri sklone 10 – 20 % plus. Jazdec s hmotnosťou 70 kg môže očakávať, že zvládne stúpanie so sklonom 20 %, ale rýchlosť sa zníži na 3 – 5 km/h.

Jazdci s hmotnosťou nad 70 kg zistia, že schopnosť stúpať do kopca klesá.

Celkovo je pre Kirin M4 Pro všeobecne uznávaný maximálny sklon 20 %.

Batéria a dojazd

Kirin M4 Pro tu absolútne žiari, pokiaľ ide o batériu a dojazd. Boli sme úplne ohromení tým, ako ďaleko došiel M4 pro na jedno nabitie. Len nezabúdajte, že ide o cenovo dostupnú kolobežku – rozpočet sa preto prejaví na cene zaplatenej za komponenty použité v kolobežke. Nech už spoločnosť Kugoo urobila čokoľvek – podarilo sa im do Kirin M4 Pro vložiť 16AH batériu – áno, správne 16AH! – to je na nízkorozpočtovú kolobežku veľa batérie. Niektoré modely Kugoo M4 sa dodávajú s menšou batériou (13 Ah).

Takže dojazd – no, je to 52 V kolobežka so 16 Ah batériou, čo je kapacita 832 Wh – čo je pôsobivé.

Teraz – vzhľadom na cenu sme očakávali, že batéria bude „vysoko hodnotená“ s nižším výkonom – ale neostali sme sklamaní – batéria fungovala výnimočne dobre a dosiahla viac ako 20 km na jedno nabitie – pri jazde v režime MODE 2 s väčšinou jazdy na plný plyn.

To je pôsobivé – veľmi pôsobivé. Teoreticky pri opatrnej jazde v režime 1 nie je dôvod, prečo by ste nemohli dosiahnuť 60 km na jedno nabitie – hoci by to bolo bolestivo pomalé.

V režime 3 – Flat out sa nám podarilo dosiahnuť 30 km.

Konfigurácia motora

Kirin M4 Pro má jeden, zadný BLDC motor v náboji – ktorý sa zdá byť generický (neznačkový) ako väčšina lacných kolobežiek. Výstupné otáčky motora sa riadia prostredníctvom LCD panela, ktorý ponúka 3 rôzne režimy (výstupné rýchlosti). Zistili sme, že motor funguje dobre, aj po náročnej jazde (CONTINUOUS a so strmými náklonmi) sa zahrieval, ale nie príliš. Nie sme si istí, či je samotná motorová jednotka odolná voči vode – na náboji sme nevideli žiadne výrazné tesnenie. Kolobežka má stupeň krytia IPX4, takže by sme si vedeli predstaviť, že plášť motora má nejakú formu tesnenia, aby sa doň nedostala voda.

Prívod napájacieho kábla motora vedie cez pravú maticu zadného kolesa – tá má nad sebou gumovú krytku, ktorá pomáha pridať ďalšiu vodotesnosť – hoci sme zistili, že je mierne uvoľnená – takže sa oplatí dať na ňu kúsok lepidla, aby sa zabezpečilo, že sa neodlepí.

20211015 093857

Konštrukcia a kvalita

Kolobežka Kirin M4 Pro má oceľový rám. Je vybavená pevným skladacím mechanizmom, ktorý sa skladá v základni kolobežky, a nie na predstavci – vďaka tomu je predstavec kolobežky Kirin M4 Pro oveľa pevnejší – na našom modeli nebola doslova žiadna vôľa. Rám sa zdá byť pevný bez zjavných slabých miest alebo slabých miest.

Celková kvalita na túto cenovú kategóriu bola veľmi dobrá – lepšia, než sme očakávali.

Celková konštrukcia je veľmi dobrá – skladací mechanizmus sa nám zdal veľmi pevný, hoci jeho zloženie môže byť niekedy trochu zložité.

Zadné odpruženie je veľmi dobré – napriek tomu, že ide o základný štýl tlačných tyčí (pružín), prekvapivo dobre tlmí. Kvalita zadného odpruženia vyzerala a pôsobila dobre – ohýbanie bolo malé alebo žiadne.

Predné odpruženie však – funguje dobre.

Za svoje peniaze dostanete poriadnu sumu kolobežky – takže sa dá očakávať, že sa tu a tam vyskytnú drobnosti.

20211015 093823

Odpruženie a pohodlie

Kirin M4 Pro má dvojité odpruženie – predné a zadné odpruženie na kolobežke za menej ako 700€ s batériou 16ah je jednoducho neuveriteľná hodnota za peniaze. Kirin M4 Pro využíva pružinové odpruženie vpredu aj vzadu. Predné odpruženie pozostáva z vidlice s 2 tenkými tyčami so širokou otvorenou pružinou obopínajúcou tyče – funguje to dobre, ale nie je to najatraktívnejšie – čo je paradoxné a zadné odpruženie používa naozaj pekné uzavreté kovové andodizované jednotky.

Celkový výkon odpruženia je dobrý – faktor komfortu je dobrý.

Kvalita jazdy

Kvalita jazdy na Kirin M4 Pro je veľmi dobrá – predné a zadné odpruženie výborne tlmí zlé alebo nerovné povrchy vozovky. Počas nášho dojazdového testu sme zistili, že jazda je pohodlná a neunavuje. Vďaka perfektnej výške riadidiel (vďaka ich nastaviteľnosti) a odpruženiu na strane paluby + sa na ňom jazdilo príjemne.

Plynulá akcelerácia s aktívnym odpružením a príjemnou gumou pokrytou palubou znamená, že Kirin M4 Pro je skvelý na jazdy na dlhé vzdialenosti.

Bol veľmi schopný na ceste aj v teréne.

Testovali sme ho na voľných štrkových cestách a greenlanoch – viedol si veľmi dobre.

Predné odpruženie môže mať pocit, že sa prepadáva, ak do niečoho dostatočne silno narazíte, ale inak – je veľmi schopný na ceste aj v teréne.

20211015 093843

Svetlá

Kirin M4 Pro sa teda dodáva s množstvom osvetlenia – čo je skvelé. Jazdci na kolobežkách by mali byť viditeľní všade, kde jazdia – s modelom M4 Pro budete určite viditeľní.

Na začiatok – predné svetlo je výnimočne jasné. Je to dvojitá jednotka LIGHT/HORN so 4 výkonnými LED diódami v štýle COB. Svetlo je namontované veľmi nízko nad predným kolesom, ale prekvapivo – v noci vrhá veľmi veľký lúč – svetlo odvádza výnimočnú prácu v tme – na modeli M4 Pro môžete bez problémov jazdiť v tme – predné svetlo bolo veľmi pôsobivé z hľadiska výkonu LUMENOV.

Palubná doska – má pod sebou svetelné pásy RBG, ktoré blikajú bežnými zelenými, červenými a modrými farbami. To kolobežke rozhodne dodáva šmrnc a štýl – profesionálnejší jazdci by však pravdepodobne chceli mať možnosť ich vypnúť.

Čo sa týka ďalších svetiel – áno, má INDIKÁTORY – vizuálne aj zvukové. Indikátory sú umiestnené v zadnej časti a prebiehajú približne 1/5 cesty pozdĺž dosky. Keď dáte znamenie, postupne sa rozbehne stopa LED diód, ktoré ukazujú, ktorým smerom sa chystáte odbočiť – hoci nie sú príliš jasné.

A zadné svetlá – má veľmi jasné zadné brzdové svetlá, ktoré v tme dobre vyniknú.

Brzdenie

Hodnota modelu M4 Pro sa jednoducho nekončí – má DISKOVÉ BRZDY. Máme teda kolobežku nabitú funkciami, s plným predným a zadným odpružením, plným osvetlením, gumovou palubou, sedadlom, nosnou doskou, nastaviteľnou výškou predstavca, klaksónom a ďalšími prvkami! Dodáva sa s kotúčovými brzdami ovládanými lankom.

To je vynikajúce, pretože fungujú veľmi dobre.

Niečo v tejto cenovej kategórii by nemohlo byť vybavené hydraulickými kotúčovými brzdami bez toho, aby sa inde neurobili kompromisy – a úprimne povedané, Kirin M4 Pro si so súčasným nastavením vedie výborne. Má predné a zadné kotúčové brzdy poháňané lankom. Zdá sa, že strmeň je nejakej neznámej/neznámej značky – ale aj tak odvádza skvelú prácu.

Celkový brzdný účinok je veľmi dobrý, pohodlne zastavíte jemným potiahnutím páčok prednej a zadnej kotúčovej brzdy.

Rekuperačné brzdenie nie je k dispozícii.

20211015 093908

Prenášateľnosť

Kirin M4 Pro – hoci je v porovnaní s inými kolobežkami v podobnom výkonovom teritóriu stále ľahký – je na hranici, kedy by ho akákoľvek vyššia hmotnosť robila menej prenosným a vhodným na prenášanie po schodoch. Kirin M4 pro je prenosný a môžete ho prenášať – hoci s hmotnosťou o niečo vyššou ako 20 kg by sa nepochybne stal nepohodlným na prenášanie akéhokoľvek významného rozdielu.

Riadidlá aj predstavec sa dajú sklopiť – všetko sa dá zložiť do dostatočne kompaktného priestoru, aby ste ho mohli hodiť do zadnej časti takmer akéhokoľvek auta/hatchbacku.

Riadidlá sa tiež dajú sklopiť – 2 skrutky umožňujú sklopenie riadidiel. Niektorí jazdci (vrátane nás) zistili, že skrutkovacie čiapočky sa samy uvoľňujú – riadidlá nemôžete zložiť bez toho, aby ste skrutkovaciu čiapočku navinuli na koniec závitu a potom ju vytiahli, aby sa riadidlá dali zložiť – takže aj keď sa pri jazde uvoľnia, riadidlá sa nezložia ani nesklopia.

Celkovo je kolobežka Kirin M4 Pro prenosná a ideálna pre ľudí, ktorí bývajú v bytoch alebo v oblastiach, kde je potrebné kolobežku prenášať.

Pneumatiky

Pneumatiky na kolobežke Kirin M4 Pro sú 10″ pneumatiky s „protišmykovou gumou“ – hoci to je ťažké overiť. Dokázali sme bez problémov zabrzdiť a dostať sa do šmyku. Pneumatiky majú zakrivený profil vnútornej steny – čo síce zvyšuje tuhosť pneumatiky, ale zároveň aj náchylnosť na prepichnutie.

Pomerne veľa jazdcov na Kugoo Kirin M4 Pro sa sťažovalo na to, že pneumatiky ľahko padajú alebo sa ľahko prepichujú.

Naším odporúčaním je naplniť ich slizom, aby ste pridali vrstvu ochrany.

Pneumatiky sú celkovo hybridné (použitie na polceste/do terénu) – čo je dobré, viedli si naozaj dobre na ceste aj v teréne.

Palubná doska

Palubná doska na Kirin M4 Pro je veľmi pekná – má viac zakrivený profil a menej krabicový profil oproti iným kolobežkám. Palubná doska má dobrú veľkosť – je ideálna pre daný typ a výkon kolobežky. Jazdné polohy, ktoré boli pohodlné, sa dali ľahko nájsť a gumová časť paluby odviedla skvelú prácu pri zastavení škrabancov/poškodenia kameňmi od stúpadiel topánok, aké sa môžu vyskytnúť na bežných palubách s grip páskou.

Dĺžka a šírka paluby sú primerané kolobežke.

Gumová podložka sa zdá byť kvalitná a odolná voči odlepovaniu alebo odlupovaniu.

Zadná časť paluby je vybavená rukoväťou na prenášanie / tyčou na nohy, ktorá je vymeniteľná za sedadlo.

Spodná časť paluby je vybavená 2 sadami svetelných pásov RGB.

Na pravej strane paluby sa nachádza jeden port GX16.

Ovládacie prvky a displej

Kirin M4 Pro je vybavený generickým čínskym LCD panelom – rovnakým, aký nájdete na väčšine iných lacných kolobežiek (a niektorých prémiových). Odvádza dostatočne dobrú prácu, ako by ste očakávali – zobrazuje režimy, rýchlosť, cestu/dojazd a úroveň batérie. Indikátor batérie je nepresný a aj rýchlomer môže byť pri porovnaní s rýchlosťou GPS mierne mimo (ale to nie je problém výlučne modelu M4 Pro).

K dispozícii je nezávislý voltmeter, ktorý je presnejší a možno ho použiť na pochopenie stavu nabitia batérie.

Rozsah prevádzkového napätia je od 54 V do 38 V.

371203 9 800x 1

Odolnosť voči vode

Kirin M4 Pro vyzerá byť dostatočne vybavený na to, aby si poradil s nejakým tým dažďom – väčšina elektroniky je schovaná a samotná palubná doska vyzerá odolná voči vniknutiu vody. Stupeň krytia M4 Pro je IPX 4, čo znamená, že je „ODOLNÝ PROTI VODE“, ale nie vodotesný. Takže áno, môžete ju používať vo vlhkých podmienkach a v miernom daždi – prevádzka v intenzívnom daždi alebo v kalužiach pravdepodobne povedie k vniknutiu vody a v konečnom dôsledku k poškodeniu kolobežky.

Ak teda hľadáte niečo, čo je odolné voči vode – Kirin M4 Pro je hodnotený ako vodeodolný.

Spoľahlivosť

Kirin M4 Pro sa javí ako pomerne spoľahlivá kolobežka. Hoci sa na Quora/reddit vláknach objavilo niekoľko sťažností na spoľahlivosť – väčšina z nich sa netýka motora alebo batérie (NAJDRAHŠIE SÚČASTI). Celkovo sa M4 javí ako robustný skúter, ktorý by mal byť pri používaní v suchých podmienkach a starostlivosti oň dobrý na bezproblémovú jazdu počas tisícov kilometrov.

Jediné, na čo by sme si chceli dať pozor, je degradácia výkonu batérie – M4 Pro je dimenzovaná na viac ako 500x nabíjacích cyklov, čo by aj pre náruživého jazdca znamenalo viac ako 2 roky pravidelnej jazdy.

Údržba

Kirin M4 Pro je vo všeobecnosti nenáročný na údržbu. Jediná vec, na ktorú si treba dávať pozor, je:

Dávajte pozor na predné odpruženie – uistite sa, že skrutky nie sú skorodované alebo zhrdzavené a že na nich nie sú žiadne praskliny.

Dávajte pozor na celkové skrutky – zabezpečte, aby boli skrutky pravidelne kontrolované a uťahované.

Vyhnite sa skladovaniu Kirin M4 Pro pri príliš nízkych teplotách a neskladujte ho plne nabitý alebo vybitý.

Kirin M4 Pro: Stojí za tie peniaze a oplatí sa ho kúpiť?

Nečakali sme veľa, recenzujeme veľa 500-wattových kolobežiek, žiadna z nich nás masívne nenadchla, pretože sme testovali už aj 8000 W kolobežky ako Nami alebo Kaboo. Ale Kugoo Kirin M4 Pro je za tie peniaze naozaj fantastická kolobežka – naozaj toho veľa napchali do niečoho, čo nestojí ani 700€.

Ak hľadáte niečo praktické, schopné, lacné a napoly slušne vyzerajúce – zvážte M4 Pro.

0 0 votes
Hodnotenie článku
Upozornenia
Upozorniť na
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre