Xiaomi je v rebríčku TOP10 zamestnávateľov v Číne podľa Forbes

Čínsky Forbes zaradil Xiaomi medzi TOP10 zamestnávateľov v domovskej Číne. Ocenenie vzišlo z masívneho prieskumu, do ktorého boli zapojené desiatky tisíc respondentov.

TOP10 zamstnávateľov

Jeden z TOP10 zamestnávateľov v Číne podľa Forbes roku 2022. Týmto titulom sa môže pochváliť jeden z najväčších výrobcov elektroniky a tretí najväčší výrobca smartfónov na svete, Xiaomi. Spoločnosť mala v Číne koncom roku 2021 okolo 33 000 zamestnancov na plný úväzok.

Mohlo by vás zaujímať: Xiaomi sa podieľa na vývoji štandardov pre 5G

Čínsky Forbes zostavil rebríček TOP10 zamestnávateľov na základe trojmesačného prieskumu, v ktorom oslovil 70 000 respondentov. Prieskum bol realizovaný v spolupráci s Russell Consulting Company a bol rozsiahlejší, teda zahŕňal otázky na viacero tém.

Ocenení od zamestnancov je viac

Umiestnenie v rebríčku TOP10 zamestnávateľov v Číne nie je prvým ocenením pre Xiaomi svojho druhu. V inom prieskume magazínu Forbes sa spoločnosť umiestnila v rebríčku najlepších zamestnávateľov roku 2021 v globálnej mierke.

Xiaomi sa tiež umiestnilo na 4. mieste na zozname Najatraktívnejších čínskych zamestnávateľov pre študentov inžinierskych odborov podľa Universum, globálne pôsobiacej spoločnosti zameranej na employer branding.

Umiestnenie v rebríčku TOP10 zamestnávateľov nie je náhoda

Spoločnosť Xiaomi má dôsledne vybudované postupy pre nábor zamestnancov, rovnako tak presne definovaný vzťah k zamestnancom a veľmi efektívne postavený systém benefitov. Dôkazom je okrem umiestňovaní sa v rebríčkoch najatraktívnejších zamestnávateľov tiež správa Environmental, Social, and Governance (ESG) Report z roku 2021 , podľa ktorej neboli voči spoločnosti podané sťažnosti za neférové pracovné praktiky ani rodovú diskrimináciu.  

top10 zamestnávateľov

Wang Xiang, partner a prezident Xiaomi Group k oceneniu od Forbes Čína povedal: “V Xiaomi sme potešení a poctení, že sme získali ocenenie za to, ako budujeme vzťahy s našimi zamestnancami. Zaviazali sme sa fungovať podľa vyšších štandardom a chrániť práva našich zamestnancov.“

Raketový rast veľa naznačuje

Spoločnosť Xiaomi vznikla v apríli 2010 a od júla 2018 je obchodovaná na čínskej burze. Jej portfólio je zložené zo spotrebnej elektroniky. Najvýraznejším segmentom sú smartfóny. V tejto kategórií je spoločnosť jedným z najväčších predajcov vôbec. V prvom štvrťroku 2022 boa spoločnosť Xiaomi 3 najväčším predajcom smartfónov na svete.

Spoločnosť však kladie veľký dôraz aj na zariadenia internetu vecí. Vytvorili platformu AIoT, teda aktívne spájajú internet vecí s umelou inteligenciou. K 31. marcu 2022 malo Xiaomi 478-miliónov aktívnych AIoT zariadení vo viac ako 100 krajinách sveta. Toto číslo nezahŕňa smartfóny, tablety ani notebooky.

Xiaomi má slabinu… názvy

Z pohľadu zákazníka môže byť miernou slabinou spoločnosti pomenovávanie produktov. Xiaomi totiž ponúka celý rad zariadení, ktoré sú doslova pod inou značkou. To môže byť problematické najmä v situácii kedy si budujete inteligentnú domácnosť a nie ste si istí, či budú zariadenia medzi sebou kompatibilné.

Toto je spôsobené tým, že Xiaomi veľmi intenzívne nadväzuje partnerstvá s menším alebo menej známymi výrobcami, ktorí majú kvalitné a zmysluplné produkty. Xiaomi ich zaradí do svojho ekosystému no značku ponechá pôvodnú, prípadne do názvu pridá nenápadne Mi.

Zariadenia Xiaomi a spriatelených výrobcov nájdete na overenom e-shope miStores.sk