Xiaomi

Marketingový mix Xiaomi: múdre investovanie a využívanie feedbacku Zanechajte komentár

Xiaomi je súkromne vlastnená čínska firma, primárne zameraná na dizajn a výrobu spotrebiteľskej elektroniky. Väčšina ľudí ju pozná najmä vďaka smartfónom, no Xiaomi má prsty aj v notebookoch, smart hodinkách, televíziach, ale napr. aj v cestovných kufroch, vankúšoch alebo batohoch.

Spoločnosť v roku 2010 založil Lei Jun, sídli v Pekingu a je približne na 4. mieste v rámci top výrobcov smartfónov celosvetovo. Úroveň, ktorou Xiaomi rastie je alarmujúca pre Samsung a Apple, pričom spoločnosť sa umiestnila takmer ako najlepšia smartfón spoločnosť v Číne.

Produkt

Hlavnými produktmi v marketingovom mixe Xiaomi sú:

  • smartfóny a príslušenstvo,
  • laptopy,
  • tablety,
  • smarthodinky a fitness náramky,
  • power banky,
  • slúchadlá a reproduktory,
  • virtuálna realita,
  • zariadenia pre smart home,
  • lifestyle produkty – cestovné kufre, batohy,
  • bicykle, kolobežky, segway.

Komunikácia s používateľmi prostredníctvom Facebooku je pravidelná, s cieľom získať spätnú väzbu a hrá dôležitú rolu vo vývoji nových produktov, ktoré spĺňajú spotrebiteľské potreby. Takéto využitie sociálnych médií je unikátne a len veľmi málo spoločností robí niečo podobné. Inými slovami, spoločnosť je viac orientovaná na zákazníkov.

zdroj fotografie: talkabout.com

Cena

Väčšina prostriedkov určených na produkty Xiaomi je prísne investovaná do dizajnu a produkcie. Spoločnosť sa snaží ušetriť čo najviac a ponúka na trh produkty za dostupnú cenu.

Inými slovami, produkty Xiaomi sú priemerne ocenené na nízku sumu. Spoločnosť zapája marketingové stratégie, ktoré nie sú príliš nákladné. Okrem toho, väčšina produktov je predávaných online, čím sa znižujú náklady, ktoré by sa mohli minúť na spustenie kamenných predajní.

Treba poznamenať, že Xiaomi dlhú dobu nevyužívalo kamenné predajne, no to sa za posledné roky zmenilo a investuje čoraz viac do otvorenia nových predajní na ázijskom a európskom trhu.

Xiaomi využíva cenovú stratégiu, ktorá pomáha získať zisky v budúcnosti. Je to stratégia sell-low-today but gain later (dnes predaj za menej, no získaj neskôr). Spoločnosť predáva zariadenia za rovnakú cenu, ktorá pokrýva iba produkčné náklady. Zisk generuje z príslušenstva, aplikácií a služieb, ktoré sa používajú spolu s telefónmi a počítačmi. Xiaomi dokázalo, že lacné ceny neznamenajú lacné produkty.

zdroj fotografie: mightygadget.com

Distribúcia

Xiaomi je čínska spoločnosť, no zameriava sa na širší trh, než len na Čínu. Jej silná základňa je však práve v Číne. V súčasnosti spoločnosť vstupuje do 11 ďalších krajín. Tieto krajiny sú Turecko, Malajzia, Mexiko, Thajsko, Filipíny, Rusko, Singapur, Indonézia, Brazília, India a Vietnam. Aj napriek tomu, že sa spoločnosť snaží byť medzinárodná, hlavné sústredenie je stále v Číne, kde už má veľkú a stálu zákaznícku základňu.

Xiaomi určuje maloobchodné ceny (MOC), ktoré odporúča dodržiavať a presne tieto ceny pri maloobchode dodržiava aj Xiaomi, inak by bolo proti vlastným partnerom, čo spoločnosť nechce.

Taktiež veľmi dobre vie, aké sú časové a finančné náklady pre vybavenie takejto siete, od kamenných predajní až po propagáciu, či už v offline alebo online prostredí, takže cena sa vo väčšine prípadov pre zákazníka nemení.

Jedinou výhodou je, že Xiaomi distribuje tovar samo pre seba, čiže má „nákup“ lacnejší ako jeho partneri, to ale nemení nič na MOC, ktorá je pre koncového zákazníka. Obzvlášť v Číne sa tieto ceny dodržiavajú.

zdroj fotografie: devicedaily.com

Propagácia

Xiaomi aktívne využíva sociálne média spolu s ďalšími marketingovými kanálmi nielen na rozširovanie svojich správ a agendy, ale aj aktívnu komunikáciu so súčasnými a potenciálnymi zákazníkmi. Inžinieri spoločnosti aktívne používajú sociálne média, hlavne Facebook, na rutinnú komunikáciu s používateľmi pre získavanie spätnej väzby, ktorá sa využíva vo vývoji nových produktov.

Využitie flash predajov pomáha spoločnosti predať smartfóny a ďalšie produkty v limitovaných číslach a v limitovanom čase. Ide o pomerne úspešnú predajná stratégia, ktorá umožňuje spoločnosti ušetriť peniaze, ktoré by boli použité v reklame, keďže stratégia vytvára urgentnosť a očakávanie od zákazníkov.

V princípe funguje tak, že sa vyrobí a hlavne rýchlo predá limitovaný počet produktov , zatiaľ čo ďalší zákazníci musia čakať na novú várku. Čakanie sprevádza množstvo očakávaní a urgentnosť. Počas a po predaji o tom fanúšikovia a záujemcovia komunikujú na sociálnych médiách, čím Xiaomi získava propagovanie produktov bez nutnosti investovať čo i len jeden cent.

Xiaomi má veľkú a významnú fanúšikovskú základňu, ktorá uspešne ukázala svoju podporu pre jej produkty. Toto sú fanúšikovia, ktorí sú prítomní kedykoľvek sa spustí nový produkt. Existencia takejto fanúšikovskej základne je vždy dostatočná na získanie pozornosti potenciálnych zákazníkov a vyvolanie potrebného „buzzu“ v spoločnosti.

zdroj fotografie: androidcentral.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

twenty − seventeen =